Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 14 de febrer del 2013



AVALUAR? 

Fa un temps que el tema de l’avaluació dels meus alumnes em dona voltes pel cap. Estic cansat de les avaluacions numèriques al final de trimestre o al final del curs, on els alumnes només són una quantitat de assignatures aprovades o suspeses. Sessions d’avaluació on no es proposen accions de millora en els aprenentatges, sessions totalment inútils, on només els resultats són matemàtica “ pura i dura”.
Ara que estic intentant treballar per competències a les meves classes, utilitzant recursos TIC, veig clar que les avaluacions han d’anar per un altre camí. Cal avaluar els aprenentatges  diaris i personals de cada alumne, ja sigui amb tasques individuals com amb tasques de grup cooperatiu. Crec que cal fer un seguiment dels deu treball i del seu aprenentatge, per part meva i dels propis alumnes.
Crec que no podem basar-nos només en avaluacions de proves memorístiques com es feia abans ( o encara es fa), o en entrega d’uns exercicis fets a classe o de deures a casa sense cap seguiment.
L’avaluació ha d’ajudar a reconduir l’aprenentatge, a fer veure a l’alumne que el seu treball té uns fruits, ha de mostrar un aprenentatge i no és només una nota numèrica que l’ajudarà a passar de curs.
La dificultat que se’n planteja és trencar amb la tradició de l’avaluació selectiva  que encara molts companys utilitzen a la classe. Una avaluació de competències i no una avaluació de continguts.
Per poder avaluar ens cal eines clares, per nosaltres i pels alumnes. Eines que ens permetin fer aquest seguiment  diari.
Avaluar forma part de la nostra tasca com a professors. Per tant cal educar en l’avaluació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada